Open monumentendag – Met hart en ziel

Eén van de activiteiten tijdens Open Monumentendag in Koekelare is een begeleide fietstocht langs ‘de gele linten’.

“Het Lint” is een informatieve fietstocht tussen het Praatbos in Vladslo en de Lange Max site in Koekelare. Langs het traject belichten we diverse thema’s uit het landschap tijdens de Eerste Wereldoorlog. “Het Lint” kadert in het jaarthema ‘Landscapes | Feel Flanders Fields’.

Er is bijzonder veel te vertellen. Je kan alvast een kijkje nemen via deze link.

Er zijn twee gidsbeurten. Om 10u gidst Luc Hindryckx en in de namiddag, om 14u, gidst Gerdi Staelens.

Afspraak met jouw fiets op zondag 10 september aan de Duitse militaire begraafplaats langs de Houtlandstraat in Vladslo. Inschrijven is niet nodig.

Wie op 10 september niet deelneemt aan de begeleide fietstocht kan vanaf 10u00 tot 18u00 terecht op de site Lange Max. Daar staan een 3-tal gidsen jullie op te wachten om hun verhaal te vertellen in de schaduw van de bomen.

Niemand beter dan Rudy Willaert zal uitleg geven over het ontstaan van de site Lange Max en de evolutie ervan tot een ware toeristische trekpleister.

Bernard Lootens situeert de landbouwactiviteit doorheen de oorlogsjaren en Marcel Demaree vertelt jullie over de populariteit van het Engels bier tussen de 2 wereldoorlogen.

Daarnaast brengen Jaklien Dumarey, Alex Haerens, Magda Messiaen en Peter Vercaemer een ludieke voorstelling in het café “’t Kanon” die voor één keer weer tot leven komt en waar er alom Pale Ale wordt gedronken!

Wil je de enige echte Bass Pale Ale nog eens proeven. Kom dan naar het authentieke café “’t Kanon” op de Lange Max site aan de bedding. Uiteraard zijn er ook andere dranken verkrijgbaar!

Gezien het zonnige weer is alles opgesteld in de schaduw van de hoge bomen.

Kom dus zeker vanaf 10u00 genieten op ons Open-Monumenten-terras aan de bedding van Lange Max!

Graag tot zondag 10 september op Open Monumentendag! De vrijwilligers van Lange Max en Spaenhiers.

One Reply to “Open monumentendag – Met hart en ziel”